~ derek@ocmaster ~

我的照片
怡保, 霹靂, Malaysia
喜欢炫耀寂寞,喜欢陌生拥抱,生人勿近,要不彼此沦落……

2007年5月31日星期四

明天會更好


一路走來﹐原來﹐我並不孤單。

我面對的問題﹐我以為唯有我獨扛﹐其實不然, 有個一直被忽略的朋友﹐其實在默默地為我撐著﹐我赫然發現﹐一切原來都很混亂。

沒什麼﹐只是發覺自己的信任被出賣﹐友情被貶值﹐我猛然醒覺﹐原來朋友可以很膚淺﹐朋友可以純屬虛構。

所幸的﹐當自己不再需要對一切負責的時候﹐我知道我是時候被釋放了。

漸漸地﹐我學會防衛﹐只是防衛。

過去的日子﹐不再重要﹐過去的故事﹐快樂的﹐不多﹐傷感的﹐不少。

當一切歸于零﹐我決心從新出發, 更要從心出發。

把這些故事裝進箱子裡﹐以後﹐永遠﹐都不再把他們翻開。

我﹐要開始新的故事﹐我要從新編製我的青春紀念冊。

今天的責任﹐明天的擔子﹐後天的我﹐不會再讓青春留白。

我堅信。

1 条评论:

匿名 说...

cheer up chee meng, as a friend, i want u to be happy. maybe im the one that hurt u. im sorry for whatever that i've said. maybe i really talk about u but i never realize about it. maybe u think that im fake, but i never pretend in front of u. i still love u as my friend. maybe we r not best friend but i do take u as my friend. im sorry if i have done any mistake to u. this few days u look unhappy, i dont know why. sure there is something behind it. i dont want to ask but if u want to tell, i could b a listener to u. as long as u happy..... i just know that when u r down i do feel down too.... when u r happy im happy too.... be happy my sweet friend....